Publicació d’un text
científic-divulgatiu en un blog
Funcionament de l’exercici
Cada grup d'estudiants (3-4 persones)
escollirà per al seu treball un contingut concret del llistat de temes i el
desenvoluparà en anglès, d'acord amb el guió general per a l'elaboració dels treballs, en
forma de missatge en el blog. El text contindrà imatges, taules, vídeos,
vincles i tots aquells continguts il·lustratius, explicatius o didàctics que es
considerin convenients amb peus de figura i encapçalaments de taula i les corresponents referències bibliogràfiques. En una primera fase, els estudiants elaboraran un esborrany que serà
revisat únicament pel professor, el qual el valorarà i farà les observacions
que cregui pertinents per tal de poder-lo millorar. Després de modificar els
esborranys d'acord amb les indicacions que se'ls donin, els estudiants hauran
de publicar al blog els treballs definitius en els terminis establerts.
Un cop publicats els treballs, la darrera part de l'exercici consistirà en la realització per part dels estudiants (a
títol individual i en anglès) de comentaris crítics o preguntes a diferents treballs en què
no hagin participat, a través del blog, que hauran de ser contestats pels seus
autors. Aquests comentaris no seran obligatoris, però podran servir per
incrementar a títol individual la nota del treball en grup que obtingui l’estudiant (caldrà indicar explícitament a l’inici del comentari que es vol que sigui
avaluable, per diferenciar-lo de les altres qüestions que es puguin plantejar a
través del blog sense la intenció de ser avaluades per part del professor).
Les respostes que facin els autors dels treballs a aquestes interpel·lacions
també es tindran en compte en l’avaluació col·lectiva de cada treball.
Evidentment, tant els alumnes com el
professor podran fer comentaris, preguntes, observacions, etc. als treballs que
vulguin, sense que sigui rellevant per a la qualificació de l'exercici. El blog
serà públic i per tant podrà ser consultat també per altres persones, que
podrien deixar-hi igualment els seus comentaris i ser contestats pels autors
dels treballs o per altres alumnes que vulguin intervenir-hi.
Terminis
- Establiment dels grups de treball
i selecció dels temes (caldrà que els components de cada grup s’apuntin en
el llistat de temes disponible al google drive on caldrà deixar una adreça
d'email (Gmail) de google
vàlida per autoritzar l'accés a publicar en el blog: des del 25 de setembre fins al 9 d'octubre.
- Elaboració dels esborranys (en grup):
des de la inscripció del grup fins al 4 de novembre.
- Revisió
dels esborranys (per part dels professors):
des del 5 de novembre fins al 18 de novembre.
- Modificació dels esborranys i
publicació dels treballs definitius (en grup): des del 19 de
novembre fins al 9 de desembre.
- Lectura dels treballs i redacció
dels comentaris avaluables (individualment): des del 10 de desembre fins al 16
de desembre.
- Respostes als comentaris i
preguntes
(en grup): des de la recepció de cada comentari fins al 23 de desembre.
Accés al blog:
http://microbiotoxicolamb1819.blogspot.com
Llistat de temes
1. Biodeterioration of historic buildings and monuments.
2. Xenobiotic removal using genetically engineered microorganisms.
3. Microorganisms for bioremediation of heavy metals.
4. Legionellosis as an emergent disease.
5. Prevention and control of pathogenic bacteria in fish farms.
6. Potentials and limitations of hydrocarbon-eating microbes.
7. Potentials and limitations of plastic-eating microbes.
8. Conventional denitrification for nitrogen removal versus anammox process.
9. Large-scale composting of solid organic residues.
10. Microbial species used for the biologic control of phytopathogens.
11. Control measures against cyanobacterial growth and restauration of eutrophic environments.
12. Pathogens in the air: global aerial dispersion of microorganisms.
13. Biotransformation and biodegradation of pharmaceutical compounds in wastewater.
14. Microbe-plant interactions to promote the restoration of desertic areas.
15. Environmental reservoirs of Vibrio cholerae. Control measures and prevention.
16. Antibiotic resistance in the aquatic media.
17. Microorganisms involved in biofuel production from syngas.
18. Microbial fuel cells for hydrogen generation.
19. Plant-microbe interactions for the phytoremediation of contaminated soils.
20. Natural microbial insecticides for pest control practice.
21. Case studies of climate change effects on microbial communities.
22. Microbes as a tool for the biodegradation of emerging contaminants.
23. Effect of the microbial community composition on plant-insect interactions.
24. Microbial ecosistems in deep sea vents.
25. Application of microbes for the bioremediation of radioactive wastes.
24. Microbial ecosistems in deep sea vents.
25. Application of microbes for the bioremediation of radioactive wastes.
26.
Deep-subsurface microbial communities: diversity and activity.
27. Detoxification of pulp and paper mill industrial wastes using microorganisms.
28. Microorganisms involved in nanobioremediation applications.
29. Environmental determinants of avian influenza virus.
30. Microbial processes in constructed wetlands for wastewater treatments.
28. Microorganisms involved in nanobioremediation applications.
29. Environmental determinants of avian influenza virus.
30. Microbial processes in constructed wetlands for wastewater treatments.
Guia
per a l’elaboració dels treballs
Es valorarà l'aportació d'opinions dels
autors del treball. El text tindrà una extensió aproximada d'unes 1000 paraules
/ 6000 caràcters, sense comptar els peus de figura i la bibliografia.
Els treballs han de constar de:
–
Introducció: on es contextualitzi el tema
– Cos del text: estructurar-lo en apartats on es
desenvolupi el contingut de forma sintètica i didàctica. Cal posar un títol per
a cada apartat. El material gràfic haurà d'anar acompanyat d'un peu de figura i
les taules amb un encapçalament. És important que aquest material estigui enumerat
(ex: Figura 1, Taula 1, etc.) i citat al text allà on calgui fer
referència. Aquest material il∙lustratiu pot ser copiat o de producció
pròpia, però assegureu-vos que la qualitat de les imatges és bona. Les fonts
de informació que s’utilitzin per a la redacció del text han d’anar citades
explícitament al text (posar la(es) referència(es) tot seguit rere la
informació obtinguda de cada font). Això facilita al lector trobar la font
original de cada concepte, cosa que pot ser útil si interessa aprofundir en un
aspecte concret.
– Conclusions: Aquest apartat no ha de servir per
allargar innecessàriament el treball i repetir aspectes comentats en apartats
anteriors, sinó que ha de servir per exposar conclusions que es dedueixin a
partir dels apartats anteriors.
–
Bibliografia: la bibliografia (que pot incloure
llibres, articles, pàgines web, etc.) s’ha de presentar en un format uniforme
seguint els estils comunament adoptats per la comunitat acadèmica. Trobareu més
informació a la web de la biblioteca, en l’apartat de “com citar documents”.
Comentarios
Publicar un comentario